برامج ألعاب اسلاميات افلام عربى أفلام أجنبى أغانى
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 السجن للمتواجد

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: السجن للمتواجد   الثلاثاء 23 نوفمبر 2010 - 18:39

السلام عليكم يااحلى اعضاء
اللعبه دي لذيذة بس مش فكرتي
هي الفكرة عبارة عن عضو من الاعضاء يسجن عضو اخر والعضو الاخر يفضل ف السجن لغاية ماحد يطلعه
لو ماحدش طلعه لمدة 3 ايام يد فع غرامه يعني قصيده بيحبها او حاجه من تاليفه او نثر او اغنيه بيحبها
وانا هبدا
هحبس سمسم
سمسم انت محبوس حاليا لازم حد يطلعك

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ملكة الحركات



عدد المساهمات : 550
نقاط : 2952
تاريخ التسجيل : 30/05/2010
العمر : 21

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأربعاء 26 يناير 2011 - 10:02

وانا كمان متفقة على حبس سمسم ومش هاطلعه دلوقتى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
semsem_s2008
Admin


عدد المساهمات : 902
نقاط : 3612
تاريخ التسجيل : 21/04/2010
العمر : 23

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الخميس 27 يناير 2011 - 13:00

نيس توبيك بس انا مش عارف إنتو متفين عليا ولا إيه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
OSAMA



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأربعاء 2 فبراير 2011 - 15:13

طايب ايه ياسمسم حاول تلاقي حد يطلعك لاما تجيب قصيدة شعر

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
semsem_s2008
Admin


عدد المساهمات : 902
نقاط : 3612
تاريخ التسجيل : 21/04/2010
العمر : 23

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأحد 6 فبراير 2011 - 7:37

بصراحه أنا معايه فلوس كتير علشان أدفع فدايا مش فديه واحده مش مستاهله أتحايل على حد انه يطلعنى وخصوصا ان ملكه الحركات هيا كمان مؤيد لكده
على العموم الفديه اهه

اغنية قصاد عيني
وبينا معاد
لو احنا بعاد
اكيد راجع ولو بيني وبينه بلاد
قصاد عيني في كل مكان
ومن تاني اكيد راجعين
أنا دايب وكلي حنين
ولا عمري أبيع لو مين
قصاد عيني
ومش قادر على الأيام
ولا يوصف هويا كلام
وطول ليلي ولما بنام
قصاد عيني في كل مكان
في يوم هنعود
ده بينا وعود
و في غيابه اكيد لسه الأمل موجود

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
OSAMA



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأحد 6 فبراير 2011 - 8:24

اوك ياسمسم هعتبرها قصيده
يلا قرر مدير السجن بالافراج عن سيادتكم والسماح بسجن من تريد سجنه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
semsem_s2008
Admin


عدد المساهمات : 902
نقاط : 3612
تاريخ التسجيل : 21/04/2010
العمر : 23

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الإثنين 7 فبراير 2011 - 23:08

شكرا لقرار مدير السجن وأنا قررت بسجن ملكه الحركات وعلى رأى المثل الدنيا كاس بيلف

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
OSAMA



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الجمعة 11 فبراير 2011 - 15:50

هخرج
ملكه من السجن لا ملكه دي عسوله ياسمسم ماينفعش تتسجن
وادخل
ماندو وهيما وسمسما ذكي
الاقربون مع بعض وونسوا بعض لو عايزين حلاوة اجبلكم؟

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
mistermando
Admin


عدد المساهمات : 339
نقاط : 3134
تاريخ التسجيل : 12/01/2010
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   السبت 12 فبراير 2011 - 4:32

لسه سمسم ماحددش مين اللى هيتسجن امال بتقولوا اني اتسجنت ليه ماشي انا هاقفل الموضوع دا خالص عايزين تسجنوا ريس الموقع ماشي
انا هاعرفكوا يا أعضاء
واااااااااااااااااء
وااااااااااااااااااااااء
هاروح اقول لباباية يضركوا

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أخوكم (مستر ماندو)





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mistermando.yoo7.com
eng hema



عدد المساهمات : 3
نقاط : 2428
تاريخ التسجيل : 21/04/2010

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   السبت 12 فبراير 2011 - 7:01

ليه يا بلد ماشيه وفيتانه .... ماسكه فى ايدك شنطتك ومودتك سيبانه ... لابسه هلاهيل ضرفتك هوه انت غلبانه ؟ .... دنت الكبيره هنا ولا انت نسيــانه ..... بتخافى ليه يا بلد ؟؟ .... بتخافى ليه يا بلد دنت اللى بقيالـــنا ؟؟..... سموا بدنا بجهلهم وشردوا عيالنا .... غموا عنيكى لجل ما تشوفى الظلام ... لتعرفى تقرى ولا حتى تستقرى ... دا الجهل من طبعهم وفدمهم .. يجــــرى .. ... بس اسمعى حكمتى وبعدها هجــى ... ما تغيب شمس الاصاله الا بموت الاصيل ... وحضارتك انت الاصل ما بتعرف التغير ... عايزه تهجى ..هجى .. بس انت جوانا .... لو فرقوا القلبين ما بتعرفى خوانـــه .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
eng hema



عدد المساهمات : 3
نقاط : 2428
تاريخ التسجيل : 21/04/2010

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   السبت 12 فبراير 2011 - 7:12

حاولى وانت بتقرى الشعر العامى ده انك تقريه بالصعيدى لانها اصلا مكتوبه باللهجه دى مش عرفتى مش مهم ههه بس المهم انك متفكريش تدخلينى سجون تانى انا مش وش سجون يا بنتى هه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   السبت 12 فبراير 2011 - 19:55

لا ياماندو اي حد يطلع اي حد هو فعلا سمسم اختلر ملوكه بس انا طلعتها بصفتي عضوه اني اطلع اي حد واي حد ممكن يطلعكوا ومن ضمنهم سمسم اصلا
وبعدين اي نعم انت صاحب الموقع بس للاسف مافيش حد طالعك من السجن
فمستنيه الكفاله

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   السبت 12 فبراير 2011 - 20:00

تقبلتها منك وتسلم ع الكتابه
وع فكرة فهمتها اصلا الكتابه واضحه
ومنور وخلاص يابشمهندس ببدال زعلت من الحكايه دي مش هسجنك تاني
وميرسي تاني مرة ع الكتابه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
semsema_zaki



عدد المساهمات : 11
نقاط : 2142
تاريخ التسجيل : 09/02/2011
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   السبت 12 فبراير 2011 - 21:13

ممممممممم يعنى انا كدا قدامى لبكره لو محدش طلعنى ادفع الكفاله

ممممممم مفيش حد يطلعنى ؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
mistermando
Admin


عدد المساهمات : 339
نقاط : 3134
تاريخ التسجيل : 12/01/2010
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأحد 13 فبراير 2011 - 10:13

بصي ياسمسمة هعقد معاكي صفقة انتي تتطلعيني لاني لسه محبوس وانا اطلعك موافقون ولا موموافقون

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أخوكم (مستر ماندو)





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mistermando.yoo7.com
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأحد 13 فبراير 2011 - 10:51

صح ياسمسم
ماندو انتوا الاتنين مسجونين ماينفعش تطلعوا بعض
اجبلكوا لب او سوداني او سندوتشات اؤمروني

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
semsema_zaki



عدد المساهمات : 11
نقاط : 2142
تاريخ التسجيل : 09/02/2011
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأحد 13 فبراير 2011 - 11:09

ههههههههههههههههههه صفقه ايه بقى دى فيها لب وسودانى وشندوتشات يا راجل خليك قاعد فيه احسن من كدا
دى مون مدلعانه على الاخر اهه

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
semsema_zaki



عدد المساهمات : 11
نقاط : 2142
تاريخ التسجيل : 09/02/2011
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأحد 13 فبراير 2011 - 11:11

خلاص بما انه اخر يوم ف المهله خلاص بقى يا ماندو ندفع الكفاله وخلاص هنفضل محبوسين لحد امتى

I get wings to fly
Oh, oh ... I'm alive ... Yeah

When you call on me
When I hear you breathe
I get wings to fly
I feel that I'm alive

When you look at me
I can touch the sky
I know that I'm alive

When you bless the day
I just drift away
All my worries die
I'm glad that I'm alive

You've set my heart on fire
Filled me with love
Made me a woman on clouds above

I couldn't get much higher
My spirit takes flight
'Cause I am alive

When you call on me
(When you call on me)
When I hear you breathe
(When I hear you breathe)
I get wings to fly
I feel that I'm alive
(I am alive)

When you reach for me
(When you reach for me)
Raising spirits high
God knows that...

That I'll be the one
Standing by through good and through trying times
And it's only begun
I can't wait for the rest of my life

When you call on me
(When you call on me)
When you reach for me
(When you reach for me)
I get wings to fly
I feel that...

When you bless the day
(When you bless, you bless the day)
I just drift away
(I just drift away)
All my worries die
I know that I'm alive

I get wings to fly
God knows that I'm alive


ودى بمناسبه خروجى تمشى يعنى وتحيا الحريه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأحد 13 فبراير 2011 - 19:55

ماتنسيش الجمايل دي ياسمسه مدلعاكي خالص
بصي الاغنيه دي تحفه وفاكره الفيديو كلب بتاعها كان عسل
وقررت الافراج عنك ياسمسمتي
ولكي الصلاحيه ف حبس او اي اخراج اي عضو ع المنتدى

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
semsema_zaki



عدد المساهمات : 11
نقاط : 2142
تاريخ التسجيل : 09/02/2011
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الثلاثاء 15 فبراير 2011 - 20:12

moon light كتب:
ماتنسيش الجمايل دي ياسمسه مدلعاكي خالص
بصي الاغنيه دي تحفه وفاكره الفيديو كلب بتاعها كان عسل
وقررت الافراج عنك ياسمسمتي
ولكي الصلاحيه ف حبس او اي اخراج اي عضو ع المنتدى


تسلميلى يا مون
انا بقى ليه صلاحيه مممممممممممممم ادخل مين ادخل مين






مستر ماندو ومحدش يطلعه خالص وناخد منه المنتدى دا كفايه عليه سنه ولا ناوى ياخده 30 سنه زى غيره؟؟؟؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الثلاثاء 15 فبراير 2011 - 20:26

ماندو مفروض حد يطلعك كفايه كده وسمسم عاملت الواجب معاك
طايب ايه؟
فين القصيدة
شكلي هجبلك سوداني ولب وسندوتشات حلاوه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأربعاء 16 فبراير 2011 - 21:38

ليه بس العنابر فاضيه
هدخل حبي الماسه الحساسه منور ياقمر بس ماتعمليش دوشه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الماسة الحساسة



عدد المساهمات : 302
نقاط : 2770
تاريخ التسجيل : 18/05/2010

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأربعاء 16 فبراير 2011 - 22:34

انا اعمل دوشه ماشى يا مون ماشى

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لو كانت القلوب تهدى


لاهديتكم قلبى


ولكن قلبى ملك ربى


فهل يرضيكم فى الله حبى ؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
mistermando
Admin


عدد المساهمات : 339
نقاط : 3134
تاريخ التسجيل : 12/01/2010
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الخميس 17 فبراير 2011 - 23:39

أهون عليكوا يا أعضاء يحلوين اني افضل في السجن 5 أيام يامفتريين من غير حد مايطلعني ولو بكفالة كده أنا عرفت ان مافيش حد بيحبني في الأعضاء كلهم وأنا اللى عمال أصرف مصروفي كل يوم علشان أأكلكوا شوكولاته في المنتدى ماشي يا أعضاء على العموم انا هخرج نفسي بنفسي وآدي كلمات أغنية عزيزة عليه وبحبها جدا والفيديو :
الفيديو
Show me the meaning of being lonely
So many words for the broken heart
It's hard to see in a crimson love
So hard to breathe
Walk with me, and maybe...

Nights of light so soon become
Wild and free, I could feel the sun.
Your every wish
Will be done.
Its tell me...

Refrain :
Show me the meaning of being lonely
Is this the feeling I need to walk with?
Tell me why
I can't be there where you are
There's something missing in my heart

Life goes on as it never ends
Eyes of stone observe the trends
They never say forever gaze if only
Guilty roads to an endless love
There's no control
Are you with me now?
Your every wish will be done
Its tell me

Refrain

There's nowhere to run
I have no place to go
Surrender my heart, body and soul
How can it be you're asking me to feel
The things you never show?

You are missing in my heart
Tell me why
I cannot be there where you are

Refrain

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أخوكم (مستر ماندو)





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mistermando.yoo7.com
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   السبت 19 فبراير 2011 - 18:10

يانهاررك ابيض ياماسه انتي سهرايني طول الليل بتوريني القصيده وانين قلم وكنتي محتاره وبعدين ماكتبتهمش بس انتي تمام
اه ماندو ع فكرة انا ماكلتش شوكولا هو ف حد اكل فيكوا ياجماعه؟
كلمات الاغنيه حلوة
وماسه وماندو فري بامر من رئيس السجن
ع فكره يااعضاء انتوا ممكن تسجنوا بعض

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
semsem_s2008
Admin


عدد المساهمات : 902
نقاط : 3612
تاريخ التسجيل : 21/04/2010
العمر : 23

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأربعاء 23 فبراير 2011 - 3:00

أنا كنت فاكر أن السجن يبقى لواحد بس
بس بسم الله ما شاء الله طلع ينفع لتلاته مره واحده

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
OSAMA



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأربعاء 23 فبراير 2011 - 21:04

لا ياسمسم احبس اللي انت عايزة اهم قاعده انك تكون خارج السجن وبعدين احبس اللي انت عايزه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأربعاء 23 فبراير 2011 - 21:08

ياجماعه السسجن يستقبل حبيبة قلبي
الماسه الحساسه منوووووووووووووووووووووووووووووووووووووره ياماسه
وهحبسك حبس انفرادي كمان وانتي عارفه السبب طبعا ومش هجبلك العيش والحلاوه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ملكة الحركات



عدد المساهمات : 550
نقاط : 2952
تاريخ التسجيل : 30/05/2010
العمر : 21

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الإثنين 28 مارس 2011 - 21:07

شكرا ليكى يامون والله انت اللى قمر ومعلش انا لسه داخلة
علشان عليا امتحانات فما عرفتش ارد عليكو شكرا على ان انت طلعتينى من السجن وردتى عليهم فى غيابى( وانا موافقة على كل الى انت دخلتيهم السجن يستهلوا)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hanna montanna
Admin


عدد المساهمات : 566
نقاط : 3072
تاريخ التسجيل : 17/04/2010

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الثلاثاء 12 أبريل 2011 - 14:52

انا باقول ندخل مون بقى علشان اللى هيه عملاه فى الاعضاء ده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الجمعة 15 أبريل 2011 - 13:05

طايب طلعيني يامكله باه سيباني ليه بس
اوك ياهانا ليكي يوم برده

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ملكة الحركات



عدد المساهمات : 550
نقاط : 2952
تاريخ التسجيل : 30/05/2010
العمر : 21

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الثلاثاء 26 أبريل 2011 - 12:12

انا بطلع مون من السجن وبدخل هانا بدالها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hanna montanna
Admin


عدد المساهمات : 566
نقاط : 3072
تاريخ التسجيل : 17/04/2010

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الأحد 29 مايو 2011 - 14:33

ليه بس دا احنا عشره عمر
يلا بقى حد يطلعنى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   السبت 30 يوليو 2011 - 21:59

ميرسي ياملوكه
هطلع هانا وادخل سمسم وماندو

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
semsem_s2008
Admin


عدد المساهمات : 902
نقاط : 3612
تاريخ التسجيل : 21/04/2010
العمر : 23

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الإثنين 1 أغسطس 2011 - 21:51

كده تانى تحكمي عليا يا مون مااااااشى
على العموم انا الصغير وأستحمل Very Happy Very Happy Very Happy Smile Laughing farao sunny king santa jocolor cheers Basketball bom sunny lol! jocolor flower rendeer farao

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
OSAMA



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
semsem_s2008
Admin


عدد المساهمات : 902
نقاط : 3612
تاريخ التسجيل : 21/04/2010
العمر : 23

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الإثنين 1 أغسطس 2011 - 22:24

أنا هدفع فديه كبيره علشان تطلعنى من السجن أنا والقمر صاحب المنتدى ويارب يبقى حكمك عادل وتقبلى بخروجنا من السجن إحنا الأتنين يا مون وأنا واثق من حكمك

بَحِبِّكْ يامصرْ



بَحِبِّكْ يا مصرْ ..

وبعشقْ ترابكْ .

وألِفْ المداينْ ..

وأرْجعْ لبابِكْ .

وأحِسْ بكيانى ..

وكرامتى فْ رحابِكْ .

يقولوا فقيره ..

يقولوا أسيره ..

بشوفِكْ أميره ..

وأحبِّكْ يا مصرْ .



بحبِّكْ ملايه .. ومنديلْ بِقُويا .

مقالبْ من أختى .. وغتَاته مْنْ أخويا .

ودعوه مِنْ أمى .. تنسينى همِّى ..

وحِكْمَه مْنْ أبويا.

وأحبِّكْ صبيِّه .. على البحرْ جايَّه ..

فى ساعةْ عصَارى .

ونسمه قُبَالْها .. تطيَّرْ فى شالْها ..

تبَيِّنْ جمالها .. وتِرجعْ تدارى .

وأحبِّكْ مراكبْ .. تعدِّى إللِّى راكبْ ..

لبرْ الأمانْ .

يدوبْ جوَّا نيلكْ .. ويعطشْ يجيلكْ ..

يقوللِّكْ كمانْ .



وأقابلِكْ ببُوسه .. فى زفِّةْ عروسه ..

ولَمَّه فى بيتنا ..

مع ولادْ حارتْنا ..

تدُقْ المزاهرْ .. ترُدْ المزامرْ ..

تزَغْردْ جارتْنا .

نهلِّلْ .. نغنى ..

وحلمْ التمنِّى ..

ينورْ ليليتنا .

وأحبِّك زياره لبيتْ عمْ سيدْ ..

ده أصله فقير مِشْ حيقْدرْ يعَيِّدْ ..

نعَيِّدْ عليه .. نفرَّحْ عنِيهْ ..

ويدعيلْنا دعوه بمليونْ جنيه .



فى أرضِكْ يحِسْ الغريبْ إنُّه مصرى ..

وإحنا الأجانبْ .

ويلْقَى الرعايهْ .. ويلْقَى الحمايهْ ..

على كلْ جانبْ .

ويمشى ف ربوعِكْ .. ويشبعْ بجوعِكْ ..

ويعملْ مصايبْ .

ويرحلْ وينسى .. جِميلِكْ ويقْسَى ..

ويطْلَعْ يعايبْ .

ويرْجعْ تسامْحى .. يا ساكنه فْ ملامحى ..

يا سِتْ الحبايبْ .



ولادِكْ بَنُوكى .. بروحْهُمْ فَدُوكى ..

ويِشْهدْ عليهمْ ترابكْ فى سينا .

ومنهُمْ با عوكى .. عشانْ الشِيروكِى ..

وفيللَّا فْ مارينا .

يعيشوا فى خيرِكْ .. ويدُّوهْ لغيركْ ..

ولادْ اللَّذِينا .

ولوْ جارْ زمانْهمْ .. يعودُوا لْمكانهمْ ..

يلاقوا السَكينَهْ .

وتِنْسِى جحودْهمْ .. وتبكى عليهمْ ..

عنيكى الحزينهْ .



فى أرضكْ سرَحْتْ .. فشَلْتْ ونَجَحْتْ ..

وعشْتْ بْبساطَهْ .

صاحِبتْ الحمَامْ .. ونِمْتْ فْ سلامْ ..

ولوَْ عَ البلاطهْ .

تِغَيَّرْ فى شَكلى ..همومى ومشَاكْلى ..

لكِنْ روحى لأْ .

أعَبَّرْ بغنْوهْ .. وأقولْ نُكتهْ حلوهْ ..

لكِنْ يأسْ لأْ .

ما طيقْشْ الغَتاتهْ ..

وقلبى المسالمْ ما يعرفْ شّماتهْ ..

وأقولْ بالتلاتهْ ..

بحبِّكْ .. بحبِّكْ .. بحبِّكْ .. يا مصرْ



ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
OSAMA



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moon light



عدد المساهمات : 183
نقاط : 2553
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: السجن للمتواجد   الخميس 18 أغسطس 2011 - 23:27

بحبك يامصر اوك ياسمسم عفوما عنكما

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
السجن للمتواجد
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مستر ماندو للكمبيوتر والإنترنت :: منوعات :: موضوعات ليس لها قسم محدد-
انتقل الى: